SETIAP PEMBELIAN DISINI KAMI TAWARKAN DENGAN HARGA AHLI SAHAJA !

Transfer Factor selamatkan Datuk Hafifi daripada Kanser Hidung Tahap 4


Datuk Hafifi
 Tujuh tahun lalu dia terlantar di hospital dan tubuhnya kelihatan tak ubah seperti rangka bernyawa. Malah, ada bisik-bisik di kalangan kenalan dan rakan sekerja yang melawatnya bahawa dia hanya “menunggu masa”. Apatah lagi apabila doktor sendiri mencadangkan supaya dia menyediakan wasiat. Pada satu ketika dia hampir berputus asa. Puluhan ribu Ringgit telah dibelanjakan untuk rawatan dan kimoterapi, tetapi kanser hidung atau dalam bahasa saintifiknya, Nasopharyngeal yang dihidapinya makin lama makin teruk.
Begitupun, dia tidak menyangka penyakit resdung yang dihidapinya sebelum itu adalah puncanya. Selama mengalami resdung, dia tidak mengambil endah kerana baginya penyakit itu tidaklah seserius mana.
 
Akhirnya penyakit resdung yang dihidapinya semakin teruk sehinggakan dia mengalami bengkak pada bahagian leher lalu, lantas terpaksa menjalani pembedahan untuk membuang ketumbuhan itu. Pada ketika itulah doktor mengesahkannya menghidap kanser hidung tahap empat. Sudahlah tubuh tidak bermaya, bayangkan betapa terkejut dan pilunya hati apabila mendengar dia kata-kata doktor itu. Itulah antara sejarah awal Datuk Hafifi Hafidz, bekas pesakit kanser yang telah membantu ramai sahabatnya mengatasi penyakit sepertinya, serta stroke, darah tinggi, kencing manis dan kolestrol tinggi.

Ramai yang saya bantu telah pulih. Saya bukan doktor, tetapi saya membantu mereka berdasarkan pengalaman sendiri,” kata Hafifi yang pernah menyandang jawatan Pengarang Eksekutif Harian Metro dan Metro Ahad sebelum diserang kanser dan meletak jawatan.
Menceritakan kembali kisah lalu, hafifi berkata dia disahkan menghidap kanser tahap 4 pada Februari 2005.

Saya faham apabila seseorang itu sudah di tahap 4, peluang untuk hidup lama adalah tipis. Saya dicadangkan oleh doktor menjalani rawatan kimoterapi yang tinggi dosage yang mengambil masa dua hari tiga malam.Selain itu doktor juga mengesyorkan saya mengambil ubat kimoterapi yang lebih mahal, kononnya lebih mahal, kesan sampingan kurang sedikit. Saya mendapatkan ubat kimo termahal dari Russia bernilai RM50 ribu.Tidak cukup dengan rawatan kimo, saya juga lalui rawatan radiotherapi radikal (tembakan cahaya) sebanyak 36 kali. Selepas tiga kali jalani rawatan kimoterapi, saya sudah jadi lembik.

 Daripada 82kg dalam masa tiga bulan berat badan saya turun kepada 40kg dan pinggang pula dari saiz 36 jadi 25. Selesai rawatan kimoterapi tahap 3, doktor kata kalau buat lagi mungkin saya akan menghadapi maut. Lalu saya pulang ke rumah,” ceritanya
Hafifi berkata setelah keluar dari hospital, dia diperkenalkan kepada perunding kesihatan, Dr S.S Tamilselvan yang mempunyai banyak farmasi di Johor. Dr Tamilselvan memperkenalkannya produk Transfer Factor yang ketika itu tidak ada lagi di Malaysia dan hanya di Singapura.

Dr Tamilselvan

Menurutnya Dr Tamilselvan memberitahunya jika dia menjalani rawatan kimoterapi lagi, semua sel dalam badan akan dimusnahkan.Itulah puncanya saya jadi kurus dan botak. Dr Tamilselvan kata kebanyakan penyakit berpunca daripada sama ada imun kita terlalu tinggi atau terlalu lemah dan dalam kes saya, sistem imun saya terlampau rendah.Apabila kita menghidapi kanser, banyak sistem imun kita mati disebabkan rawatan kimoterapi. Dr Tamilselvan kata kalau saya makan produk Transfer Factor, ia akan mengseimbangkan dan menguatkan sistem imun dalam badan untuk mengenalpasti virus dan melawan penyakit.

Saya disuruh makan 30 kapsul Transfer Factor Plus sehari dan minum sebanyak mungkin jus Riovida yang mengandungi pelbagai jenis beri dari Amazon dan juga Transfer Factor.
Selepas 30 hari, daripada dulu asyik terbaring tidak bermaya, saya sudah boleh berjalan. Saya juga sudah kembali berselera untuk makan. Sebulan selepas itu doktor di hospital panggil saya balik untuk pemeriksaan. Dia terkejut mendapati sel kanser saya sudah mengecut.

Doktor suruh saya buat kimoterapi lagi tetapi saya kata, tengoklah dulu. Sebenarnya saya sudah buat keputusan tak mahu buat. Malah saya terus mengamalkan makan Transfer Factor Plus dan Riovida. Alhamdulillah, hari ini sudah tujuh tahun saya berjaya melawan kanser.”

Datuk Hafifi
Datuk Hafifi kini adalah ahli International Diamond 4Life Research (Malaysia) yang beribupejabat di Menara Amcorp, Petaling Jaya.